Ofte stillede spørgsmål

Har du problemer eller spørgsmål, så find hjælp her.
Før du kontakter os med dit spørgsmål, bedes du læse disse ofte stillede spørgsmål igennem. Der er en god chance for, at dit spørgsmål er besvaret her.

Generelt

Hvordan logger jeg ind med MitID?

For at logge ind med MitID skal du vælge "Log ind" øverst til højre og derefter "Log ind med MitID". Indtast dit MitID bruger-ID og vælg fortsæt. Åbn nu MitID-appen på din enhed og godkend.

Hvorfor virker MitID ikke?

Vi anbefaler, at du allerførst kontakter MitIDs kundeservice, da vi ikke direkte kan løse problemer med MitID platformen.

Hvordan ændrer jeg mine personlige informationer, som f.eks. e-mail, navn eller adresse?

Hvis du flytter adresse eller lignende, kan du opdatere dine oplysninger gennem Kundeservice ved at trykke på "Skriv til kundeservice" øverst på denne side.

Hvordan ændrer jeg min adgangskode?

Når du er logget ind, kan du til enhver tid ændre din kode under "Min spilkonto” og "skift adgangskode".

Jeg har glemt mit kodeord. Hvad gør jeg?

Du kan få tilsendt en e-mail, som giver dig mulighed for at ændre din kode ved at klikke på "Log Ind" og herefter på "Glemt adgangskode".

Hvad betyder det, at jeg har en midlertidig konto?

Alle har en midlertidig konto i begyndelsen. En midlertidig spillekonto eksisterer i maks en måned, derefter skal brugeren af kontoen være verificeret, det vil sige at profiloplysninger skal tjekkes i forhold til folkeregisteret. Stemmer disse ikke overens vil kontoen blive deaktiveret. På en midlertidig konto kan der maks indbetales DKK 10.000 og der kan først udbetales fra kontoen, når denne er verificeret.

Hvorfor skal jeg verificere min konto?

Det er et lovkrav fra Spillemyndigheden (Afsnit 3.1.1), at vi registrerer alle brugere på Spilnu.dk og at vi efterfølgende kan dokumentere rigtigheden af oplysningerne, på den enkelte konto.

Kan jeg spille på mobil og tablet?

Ja, det kan du godt. I browseren skal du blot gå til www.Spilnu.dk. Hvis du spiller på mobil eller tablet understøtter vi som udgangspunkt de seneste to udgaver af iOS (i Safari browseren) og Android (her anbefales browseren Chrome). Pt. understøtter vi ikke Windows Phone. Det gælder alle vores egne spil, samt Bingo og en del af spillene under "Andre Spilleautomater" og "Casino".

Hvordan kan jeg få kontoudtog over de seneste 3 måneder?

Du kan få det tilsendt via email, hvis du skriver eller ringer til os.

Indbetalinger

Hvordan laver jeg en indbetaling?

Under "Min spilkonto” øverst til højre kan du vælge “Indbetal til spilkonto” og det beløb du ønsker at overføre til din spillekonto.

Hvorfor bliver min indbetaling afvist?

Der kan være flere forskellige årsager til, at din indbetaling bliver afvist. Du bedes kontakte kundeservice, så vi kan undersøge den specifikke årsag nærmere.

Hvordan kan jeg tilføje eller slette et betalingskort?

Du kan tilføje eller slette et betalingskort ved at gå til "Min spilkonto”. Her skal du vælge "Indbetal til spilkonto" og derefter vælge "Skift betalingsmetode". Du vil nu have mulighed for at vælge "Tilføj ny betalingsmetode" eller "Fjern betalingsmetode".

Hvilke betalingsmetoder kan jeg bruge?

Du kan bruge Dankort, MasterCard og alle typer Visa til at indbetale med. De fleste kort er fritaget for gebyr, dog kan kommercielle kort blive pålagt gebyr.

Hvorfor er der reserveret 1 krone på min bankkonto?

Når du tilmelder dig en tjeneste med dit kort – herunder når du anvender et kort på Spilnu.dk, som senere kan bruges igen uden at du skal indtaste alle kortoplysninger – er det almindeligt, at udbyderen af tjenesten sender en reservation igennem på 1 kr. for at se, om kortet er ’aktivt’. I vores tilfælde er det Nets, der opretter reservationen og som udgangspunkt er det din bank, der har valgt at denne skal være synlig i din kontooversigt. Beløbet bliver aldrig trukket og reservationen bliver stående på din konto, indtil den udløber. Det er en ren teknisk foranstaltning og vil aldrig koste dig penge.

Hvorfor skal jeg bruge MitID/to-faktor godkendelse ved indbetaling?

EU har stillet nye sikkerhedskrav til handel på nettet. Det betyder, at du, når du skal betale, kan blive mødt af at skulle bruge enten:

- MitID

eller

- SMS-kode, du får tilsendt af Nets, når du skal godkende dine betalinger med kort (se nedenfor hvordan du opretter dit mobilnummer til denne service).


Ved indbetaling vil du automatisk blive viderestillet til et Nets-vindue. Her kan du verificere handlen enten ved at vælge SMS-kode eller MitID.


Vælger du SMS-kode:

Hvis du har oprettet dit mobilnummer og egen kode hos Nets, vil du modtage en SMS fra Nets med en engangskode, som du skal indtaste sammen med en personlig kode. Har du ikke før oprettet dit mobilnummer og personlig kode, kan du gøre det her via Nets. Oprettelsen er kun nødvendig første gang du skal godkende en onlinebetaling. Herefter vil du automatisk modtage en SMS fra Nets med en éngangskode, som du skal benytte sammen med din personlige kode, når du vælger at godkende din betaling med SMS-kode.


Vælger du MitID:

Når godkendelsen er gennemført via MitID app vil betalingen blive gennemført, og du kan se din ordrebekræftelse.


Hvad er to-faktor-godkendelse?

Når de nye EU-krav om onlinehandel træder i kraft den 4. januar 2021, skal du fremover godkende dine betalinger på nettet med enten MitID eller en SMS-kode (to-faktor-godkendelse). Når en betaling skal godkendes med to sikkerhedsfaktorer, giver det endnu større sikkerhed og identifikation ved onlinebetalinger. På denne måde gøres det sværere for IT-kriminelle at misbruge betalingskort.


Din egen bank vil også kunne fortælle meget mere om de nye krav og hvordan to-faktor-godkendelsen fungerer.

Hvordan kan jeg få et kontoudtog over alle mine ind- og udbetalinger?

Du kan få et kontoudtog over alle dine ind- og udbetalinger under fanen "Min spilkonto”, når du er logget ind. Her skal du nederst trykke på knappen "Download brugerdatarapport".

Hvor kan jeg se mine seneste kontobevægelser?

Du kan se dine seneste kontobevægelser under fanen "Min spilkonto”, når du er logget ind. Her vil du også kunne justere tidsinterval og se samlet total over indsatser, gevinster, indbetalinger og udbetalinger.

Min indbetaling blev afvist af banken, men der er penge nok på min bankkonto?

Du bedes henvende dig til din bank. En mulig forklaring er, at hvis du benytter dig af et betalingskort (F.eks. VISA/Dankort), har dette kort en hævegrænse som er uafhængig af hvor mange penge der er på din bankkonto. Når denne grænse er nået, vil banken afvise indbetalingen til Spilnu.dk. Denne grænse kan nulstilles hos din bank. Husk at gøre banken opmærksom på, at det er VISA delen af kortet, de skal undersøge.

Udbetalinger

Hvordan laver jeg en udbetaling?

Under "Min spilkonto” øverst til højre kan du vælge "Udbetal til konto" og det beløb du ønsker at udbetale til din NemKonto.

Hvor meget kan jeg udbetale af gangen?

Der er ingen grænse for hvor store summer, du kan få udbetalt fra os. Skulle du være heldig at vinde en jackpot på f.eks. 250.000 kr kan du sagtens få alle pengene udbetalt på en gang. Som altid skal du være opmærksom på, at pengene vil blive udbetalt til din NemKonto, og at der går 1-2 bankdage fra du beder om udbetalingen, til pengene er på din Nemkonto.

Hvor lang tid går der, før pengene er på min bankkonto?

Som udgangspunkt tager en udbetaling 1-2 bankdage, før pengene står på din nemkonto.

Hvorfor benyttes Nemkonto til udbetalinger?

Vi udbetaler altid til Nemkonto, da dette er med til at sikre, at pengene overføres til den rigtige persons konto. Nemkonto findes ud fra det CPR-nr, du har registreret på din spillekonto. Systemet er lige så sikkert, som når det offentlige skal udbetale ydelser eller overskydende skat m.m. Har du flere konti eller har du skiftet bank, kan du tjekke hvilken konto, der er registreret som din Nemkonto under selvbetjeningen på www.nemkonto.dk.

Skal jeg betale skat af mine udbetalte gevinster?

Nej, der er allerede betalt skat af pengene, du har vundet, så gevinsten er skattefri.

Bonusser

Hvad betyder omsætning/gennemspilning ifm. bonusser?

I udgangspunktet har alle vores bonusser et omsætningskrav på 10 gange gennemspilning af bonus samt minimumsindskud, som skal opfyldes, inden der kan foretages en udbetaling af eventuelle gevinster fra kontoen. Det betyder, at hvis du eksempelvis er blevet tilbudt 200 kr. indbetalingsbonus, hvor du selv skal sætte 200 kr ind for at modtage bonussen, så er det både de 200 bonuskroner og dit indskud på 200 kr, der skal gennemspilles 10 gange. Det vil sige, at du skal omsætte for 4.000 kr. ((200 + 200) x 10) på spillene inden du kan få udbetalt penge fra din spillekonto. Det betyder IKKE, at du skal spille 4.000 kr. op. Hver gang du spiller for et beløb på et spil, så tæller det til omsætningen. Det vil sige, at hvis du spiller for 1 kr. på et spin og vinder 5 kr., som du efterfølgende spiller for, så har du allerede haft en omsætning på 6 kr. for den ene krone, som du startede med. Du kan derfor sagtens lave en omsætning på 4.000 kr., uden at skulle sætte yderligere penge ind på din konto, selvfølgelig afhængig af hvor meget du tilfældigvis vinder i spillene. Der kan være afvigelser fra denne generelle bonusregel, så læs altid de regler og vilkår der gælder for den individuelle bonus, inden du accepterer den.

Kan jeg slette en aktiv bonus fra min konto, før jeg er færdig med at gennemspille den?

Ja, men du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at gøre dette, vil du miste både bonuspengene, du fik af os, og alle gevinster vundet med bonuspengene. Du opsiger en bonusaftale i fanen øverst til højre i "Spilkonto" og derefter "Mine bonusser".

Spilleautomater

Jeg er i tvivl om, hvordan en spilleautomat fungerer?

Der findes en spillevejledning til hver spilleautomat. På computer kan du finde spillevejledningen inde i hvert spil ved at vælge "Hus"-ikonet i topmenuen og derefter vælge "Spillevejledning". På mobil/tablet skal du vælge menuen med de tre streger og dernæst "Spillevejledning".

Hvorfor vil min spilleautomat ikke starte?

Din computer eller mobil skal være sat korrekt op før at vores spil kan afvikles. Vi anbefaler, at du anvender den nyeste version af Chrome eller Firefox og rydder din browser cache.

Hvor stor er chancen for at vinde i spillene?

Alle kunder har de samme forudsætninger for at vinde, da automaternes udfald er baseret på ren tilfældighed. Det vil sige, at din vinderchance er den samme for hver øre du spiller for, uanset indsats. Dog er det muligt at forøge ens vinderchancer (per spin) i forhold til Jackpots, da chancen for at vinde Jackpots stiger proportionalt med størrelsen på éns indsats i spillet.

Hvorfor skal jeg sætte penge ind på den enkelte automat?

Det er der 2 gode grunde til; for det første betyder det, at du har bedre styr på hvor mange penge, du har spillet på automaten, da du aktivt skal indsætte flere penge i automaten, hvis du kommer til at spille din første indsats op. For det andet er det også den måde, det foregår på, hvis du spiller på en fysisk automat nede i din lokale spillehal. Så oplevelsen er næsten den samme, du behøver bare ikke forlade sofaen!

Hvordan ændrer jeg min indsats per runde i spillene?

I de fleste af vores spil kan du ændre din spilleindsats pr. runde ved at trykke på tandhjulet inde i spillet og ændre på niveauet du spiller på. Nogle spil vil bede dig fastsætte en indsatsstørrelse ved start af spillet. I disse kan du ikke ændre indsatsen undervejs. Du vil altid kunne se din totale indsats i spilleautomatens display. Du kan læse mere om linjer og indsatser i spillevejledningen til hvert enkelt spil.

Kan man spille flere automater af gangen?

Ja, det kan du. Over hvert spil, finder du et lille faneblad med teksten ”Start flere”. Klik på dette, og du kan vælge endnu et spil. Skift mellem spillene ved at klikke på fanebladene. Dine faneblade vil blinke, hvis der sker noget i det pågældende spil. Hvis en automat er sat på auto, vil du også kunne se et grønt “A” på fanen. Når det er væk, er automaten stoppet.

Kan jeg fortsætte mit spil senere, hvis jeg tager en pause?

Ja, hos Spilnu.dk fungerer automaterne lidt ligesom i din lokale spillehal, hvor der kan være flere automater med det samme spil. Det enkelte spil på Spilnu.dk har mange forskellige automatID’er, så du vil altid være den eneste, der spiller på lige præcis dit automatID, selvom der kan være mange, der spiller på det samme spil samtidig.


Du har brugsretten til alle de automatID’er, du har spillet på i 48 timer, fra du stopper med at spille. Det vil sige, at alle dine spilleautomater gemmes i 48 timer, inden de frigives til andre brugere af Spilnu.dk. Du finder dine gemte spil i spilvinduet ved at trykke på “Start flere” og herefter kan “Gemte Spil” ses i højre hjørne af vinduet (såfremt du har nogle spil gemt). Herudover kan du også finde dine gemte spil under "Spilkonto" på hjemmesiden. Når du trykker på “vis gemte”, vil du få en oversigt over alle dine gemte spil, hvornår din “brugsret” til automaten udløber, hvis du ikke begynder at spille på den igen, og du kan også se hvilket automatID du spiller på. Er du blevet træt af en specifik automat kan du også vælge at frigive den til andre brugere før de 48 timer er gået.


Vær opmærksom på, at du maks kan have 50 gemte automater ad gangen og at du maks kan frigive 100 automater pr. 7 døgn.

Hvorfor kan jeg ikke frigive mine automater?

Du kan maks have 50 gemte automater ad gangen og maks frigive 100 automater pr. 7 døgn. Du kan fortsat spille på dine gemte automater, og ubrugte automater frigives som altid automatisk efter 48 timer.

Kan jeg prøve spillene gratis inden jeg indbetaler?

Nej, ikke på nuværende tidspunkt (men det er noget, vi overvejer). Du kan dog spille for meget få øre pr. indsats i vores automater. F.eks. kan du spille for helt ned til 16 øre pr. spin på vores populære Diamond Express.

Hvordan kan jeg se min spilhistorik på en spilleautomat?

Hvis du spiller på mobil/tablet, så skal du inde i spillet øverst til venstre trykke ikonet af "3 streger" og derefter "Spilhistorik". Hvis du spiller på computer, så skal du inde i spillet øverst til højre trykke på ikonet af et "Hus" og derefter "Spilhistorik".


Hvad betyder udbetalingsprocent?

Udbetalingsprocenten er den teoretiske procentdel, af det du spiller for, som du får igen når du spiller. At udbetalingsprocenten er teoretisk betyder, at automaterne nogle gange vil ligge langt over, f.eks. når der lige er blevet vundet en jackpot eller en anden stor præmie, og andre gange måske under, men baseret på utallige spillerunder over meget lang tid vil udbetalingsprocenten for den enkelte spillemaskine være den oplyste %-del. Udbetalingsprocenten kan findes under spillevejledningen for hver enkelte maskine.

Sikkerhed

Er det sikkert at spille på Spilnu.dk?

Ja, selvfølgelig. Din sikkerhed bliver højt prioriteret på Spilnu.dk, så du kan føle dig tryg i forbindelse med indbetaling og udbetaling af dine penge. Spilnu.dk har valgt at integrere MitID for at sikre, at ingen andre end dig selv kan logge på din konto.

Spilnu.dk er godkendt af Spillemyndigheden, som varetager en løbende overvågning af siden for at sikre at sikkerheden altid er i orden.

Hvorfor skal jeg bruge MitID til at logge ind?

Det er et lovkrav fra Spillemyndigheden, at kunder autoriseres gennem en godkendt login løsning. MitID er en godkendt login løsning, og er derfor blevet valgt som Spilnu.dk's login løsning.

Ansvarligt spil

Hvordan laver jeg en indbetalingsgrænse

Klik på "Spilkonto" i øverste højre hjørne og derefter "Min spilkonto”. Her kan du vælge “Sæt indbetalingsloft” og derefter bestemme, om du vil have et dagligt, ugentligt eller månedligt indbetalingsloft. Dit indbetalingsloft vil træde i kraft med det samme, når du laver det, og hvis du senere skulle vælge at sænke det. Ønsker du derimod at hæve eller helt fjerne et eksisterende indbetalingsloft, vil der gå 24 timer før ændringen træder i kraft, så du har mulighed for at fortryde din beslutning.

Vær opmærksom på, at begrænsningerne gælder for indeværende døgn, uge eller måned.

Jeg vil gerne lukke/slette min konto

Du kan lukke/slette din konto ved at klikke på "Spilkonto" -> "Min spilkonto” og nederst på siden vælge "Slet spilkonto" eller "Spær spilkonto". Vær opmærksom på, at hvis du vælger at spærre din konto, er det, grundet lovkrav, ikke muligt at fjerne spærringen før tid. Ved endegyldig spærring skal der gå minimum et år, før du igen kan oprette en konto. Hvis du blot ønsker en kort pause fra siden, kan du under "Min spilkonto” vælge “Kontonedkøling” og spærre din konto i de næste 24 timer.

Hvad gør jeg, hvis jeg bliver bange for at miste kontrollen over mit spilleforbrug?

Det er meget vigtigt for os, at vores brugere er trygge og glade for at spille hos os.

Vi støtter derfor ansvarligt spil og gør meget for at vores brugere ikke skal komme ud i et misbrug. Føler du, at dit spil er ved at tage overhånd, kan du tage en test, for at kortlægge dit spilforbrug.