Spilnu.dk Privatlivspolitik
Behandling af vores spilleres og besøgendes personoplysninger
1. Hvem er vi?
Spilnu.dk A/S og Magnet Gaming ApS (herefter benævnt "vi" eller "os") er fælles dataansvarlige for behandlingen af dine personoplysninger på www.Spilnu.dk. Det fælles dataansvar betyder, at de to dataansvarlige i fællesskab bestemmer formålet og behandlingsmidlerne for behandlingen af dine personoplysninger. Denne privatlivspolitik gælder for begge parter og det fælles dataansvar omfatter således alle personoplysninger og formål beskrevet i denne privatlivspolitik.
Vi behandler personoplysninger om vores private kunder (spillere) og besøgende (i det følgende benævnt "du" eller "dig"). Vi behandler altid dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning og har implementeret passende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger.
Vi har fordelt ansvaret for overholdelse af vores forpligtelser i databeskyttelseslovgivningen ligeligt mellem os og har i fællesskab udpeget CEGO A/S til at hjælpe med håndteringen af en række af vores forpligtelser, herunder eventuelle henvendelser fra dig.
Har du spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, ønsker du at udøve dine rettigheder som beskrevet nedenfor, eller vil du klage over eller gøre indsigelse mod vores behandling, er du velkommen til at kontakte den ansvarlige for vores persondatapolitikker ved at sende en e-mail til compliance@cego.dk. Bemærk, at henvendelser til denne mail, der ikke vedrører ovenstående, vil ikke blive håndteret, og henvendelsen slettes hurtigst muligt.
2. De personoplysninger vi indsamler og hvordan vi bruger dem
Vi kan behandle forskellige typer af personoplysninger (se ordforklaring og tabellen nedenfor) om dig:
- Identitetsoplysninger omfatter dit fulde navn og CPR-nummer
- Kontaktinformation omfatter din adresse, email adresse og telefonnummer
- Finansielle data omfatter betalingskortoplysninger og bankoplysninger
- Transaktioner omfatter dine betalinger og køb af produkter på vores hjemmeside
- Teknisk data omfatter IP-adresse, dine loginoplysninger, browsertype og -version, tidszoneindstilling og placering, browserens plug-in typer og versioner, operativsystem og platform, enheds-ID og anden teknologi på de enheder, du anvender til at besøge vores hjemmeside
- Profiloplysninger omfatter dit brugernavn, kodeord, dine præferencer på vores hjemmeside samt din kommunikation med vores kundeservice
- Usage omfatter din adfærd på vores hjemmeside, din interaktion med vores produkter samt din spilaktivitet
- Marketing og kommunikation omfatter dine præferencer ift markedsføring samt dit valgte kommunikationsmiddel (SMS/email)
- Følsomme personoplysninger omfatter helbredsoplysninger
- Strafbare handlinger omfatter oplysninger om potentiel kriminel adfærd som f.eks. misbrug af kreditkort, mistanke om anti hvidvask handlinger, snyd eller lignende.
Vi er forpligtet til at behandle personoplysninger om dig vedrørende strafbare handlinger, hvis vi opdager potentiel kriminel adfærd som f.eks. misbrug af kreditkort. Behandlingen sker på følgende grundlag:
- Vores legitime interesse i at undersøge forholdet og eventuelt indberette det til de relevante myndigheder eller banker. Denne interesse vejer klart tungere end dine modsatrettede interesser
- Fastlæggelse, håndhævelse eller forsvar af et retskrav i forbindelse med den pågældende adfærd.
Når du registrerer dig som spiller, abonnerer og behandler vi desuden dit CPR-nummer på grundlag af:
- Retlig forpligtelse i henhold til dansk lovgivning om onlinekasinoer, hvor spillerne er forpligtet til at registrere sig med CPR-nummer, og i henhold til hvidvaskloven, hvis vi er forpligtet til at indhente yderligere identifikationsoplysninger om dig.
I sjældne og særlige tilfælde kan vi også behandle helbredsoplysninger om dig. Det sker kun, hvis det er nødvendigt for at fastlægge, udøve eller forsvare et retskrav.
| Aktivitet | Persondata | Kilde og formål | Hjemmel |
|---|---|---|---|
| Oprette og vedligeholde kundeforhold |
| Vi indsamler personoplysninger direkte fra dig ifm. du opretter en spilkonto hos os og benytter vores produkter og services. Vi bruger dine personoplysninger til at registrere dig som kunde og vedligeholde dit kundeforhold herunder også:
|
|
| Kontraktlige forpligtelser (vores aftaler med dig) |
| Vi indsamler disse personoplysninger, hvis du indgår i en aftale med os om f.eks. vinderhistorier eller TV-reklamer. |
|
| For at levere og forbedre vores produkter og services |
| Vi indsamler disse personoplysninger, når du anvender vores produkter og services. Vi bruger disse personoplysninger til at:
|
|
| Sikkerhed og beskyttelse |
| Vi indsamler disse personoplysninger, når du bruger og interagerer med vores produkter og services, for at kunne forebygge og forhindre sikkerhedshændelser, herunder udnyttelse af sårbarhed, svindel, phishingforsøg og anden form for misbrug. Derudover anvender vi oplysningerne til at administrere og beskytte vores virksomhed og denne hjemmeside herunder til fejlfinding, dataanalyse, test, systemvedligeholdelse, support, rapportering samt hosting af data. |
|
| Overholdelse af gældende lovgivning |
| Vi indsamler personoplysninger, når du opretter en spilkonto, samt når du anvender vores produkter og services. Derudover kan vi indsamle yderligere personoplysninger om dig for at sikre overholdelse af gældende lovkrav. Formålet med behandlingen er udelukkende at sikre, at vi som licenseret spiloperatør lever op til vores juridiske forpligtelser. Denne behandling kan bl.a. omfatte:
|
|
| Marketing |
| Når du registrerer dig hos os, beder vi om dit samtykke til at sende dig markedsføringssrelaterede nyheder om vores produkter og services samt tilbud via elektronisk post (e-mail, SMS og MMS). Du kan til enhver tid tilbagetrække dit samtykke. Hvis du gør det, vil du ikke længere modtage information om nye spil, bonusser, konkurrencer, kampagner, overraskelser mv., og vi vil ikke længere kunne målrette relevant markedsføring via elektronisk post til dig. Vi kan også bruge dit samtykke til at vise dig relevant annoncering på tredjepartswebsteder (f.eks. Facebook, Google og lnstagram). Hvis du ikke ønsker at få vist målrettede annoncer fra os, tillader nogle tredjepartswebsteder dig at anmode om ikke at se markedsføring fra specifikke annoncører på webstedet i fremtiden. Hvis du vil stoppe alle personaliserede annoncer fra os på tredjepartswebsteder, kan du deaktivere marketingcookies under "Cookiepolitik" i bunden af vores hjemmeside, eller du kan kontakte vores kundesupport herom. |
|
3. Profilering
Som dansk licenseret spiludbyder er vi forpligtet til at overvåge vores spilleres adfærd for at identificere personer, der enten oplever spilproblemer eller er i risiko for, at udvikle dem. Vi er desuden forpligtet til at interagere med dem for at yde support, vejlede inden for rammerne af Ansvarligt Spil, eventuelt begrænse deres spil samt rådgive om mulighederne for at søge hjælp.
For at opfylde denne forpligtelse, benytter vi en spilscanner, som på baggrund af en række variabler i dit spilforbrug foretageren risikovurdering. Spilscanner anvender følgende variabler:
- dit spilforbrug
- din spilletid
- dine mønstre for ind- og udbetalinger
Denne behandling af dine personoplysninger sker på baggrund af vores retlige forpligtelse jf. kapitel 7 i bekendtgørelse om onlinekasino.
Vi har etableret passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger i forbindelse med behandlingen af dine personoplysninger, således at vi sikre fortroligheden og integriteten af dine personoplysninger.
Ligeledes har vi implementeret tiltag, der sikrer, at alle afgørelser inden for rammerne af Ansvarligt Spi altid involverer en menneskelig vurdering og ikke alene træffes automatisk.
4. Opbevaringsperiode
Som udgangspunkt opbevarer vi dine personoplysninger, så længe de er relevante for vores kunderelation til dig. Når kundeforholdet ophører, gemmer vi dine personoplysninger - herunder bl.a identitets- og profiloplysninger, transaktionsoplysninger samt spilhistorik - i 5 år plus indeværende år i overensstemmelse med bekendtgørelsen om onlinekasino.
Personoplysninger, der er indeholdt i korrespondance og henvendelser, opbevares i op til 2 år efter seneste kontakt, medmindre en længere opbevaringsperiode er nødvendig i henhold til lovgivningen eller nødvendigt i forbindelse med igangværende eller potentielle krav, tvister eller mangelsager mellem dig og os.
Personoplysninger, der skal opbevares efter bogføringsloven eller andre regnskabssregler, slettes 5 år efter afslutningen af det relevante regnskabsår. Identifikationsoplysninger, der indsamles efter hvidvaskreglerne, opbevares i mindst 5 år i overensstemmelse med lovkravene.
Personoplysninger, der er indeholdt i backup kopier, slettes rutinemæssigt ved overskrivning (gradvist) og kan ikke tilgås på normal vis.
5. Modtagere
5.1 Videregivelse af personoplysninger
Inden for det fælles dataansvar vil det kun være relevante medarbejdere, der har adgang til dine personoplysninger.
Dine personoplysninger kan blive videregivet til andre organisationer eller personer, når det er nødvendigt for de ovenfor anførte formål (f.eks. til politiet eller NSK i forbindelse med indberetning af mulig strafbar adfærd), eller når videregivelse kræves ved lov (fx til SKAT og Spillemyndigheden). Hvis det er relevant for en bestemt ordre eller et bestemt køb, kan vi overføre dine kontaktoplysninger til tredjemand, f.eks. til et fragtfirma med henblik på levering (f.eks. af præmier). Såfremt du har givet dit samtykke, kan vi også - fx dele dine cookie oplysninger - med sociale medier, for at vise dig målrettet markedsføringsmateriale.
Ydermere kan vi videregive en unik krypteret kode genereret på baggrund af din e-mailadresse, til eksterne organisationer, der driver sociale medier og andre medier, herunder tv, med henblik på målrettet markedsføring via Custom Audience. Ved anvendelse af Custom Audience-værktøj sker behandlingen af dine personoplysninger på baggrund af en aftale om fælles dataansvar mellem Spilnu.dk A/S og Magnet Gaming ApS samt den eksterne organisation.
5.1.1 Din ret til indsigelse mod videregivelse på grundlag af legitime interesser
Du har ret til at gøre indsigelse mod, at dine personoplysninger videregives til marketingbureauer, sociale medier og andre medier, når denne videregivelse sker på baggrund af Spilnu.dk A/S’ og Magnet Gaming ApS’ legitime interesser, jf. artikel 6, stk. 1, litra f, i Databeskyttelsesforordningen. Se endvidere punkt 6 nedenfor om, hvordan du gør brug af din ret til indsigelse. Denne videregivelse ændrer ikke på dine rettigheder herunder hvem eller hvad du skal kontakte i forhold til at gøre disse rettigheder gældende.
5.2 Databehandlere
Derudover bruger vi databehandlere til vores behandling af personoplysninger, der i overensstemmelse med specifikke instruktioner fra os, har adgang til dine personlige data. Hvis vi sender dine personoplysninger til eksterne parter uden for EU/EØS, vil vi kun gøre det, hvor der er tilstrækkelige og supplerende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger som krævet i henhold til lov (såsom at inkludere EU-kommissionens standardkontraktbestemmelser, som er tilgængelige på EU-kommissionens hjemmeside) i vores aftaler med de tredjeparter, der har adgang til dine personlige data.
6. Generelt
6.1 Opdatering af dine personoplysninger
Vi bestræber os på at sørge for, at alle dine personoplysninger er korrekte og opdaterede. Skulle der være ændringer i dine personoplysninger, bedes du meddele dette til os via vores kundesupport. Hvis du informerer os om, eller vi i øvrigt bliver opmærksomme på, fejl i dine personoplysninger, vil vi søge at få dem berigtiget eller slettet hurtigst muligt.
6.2 Dine rettigheder efter databeskyttelseslovgivningen
Som registreret person har du en række rettigheder, du kan gøre brug af ved at henvende dig til os via compliance@cego.dk.
Du har ret til at anmode om indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig, og du har ret til at modtage en kopi heraf.
Du har også ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger (se også ovenfor under afsnit 5.1.1), til at anmode om berigtigelse eller sletning af de af dine personoplysninger, som du mener er ukorrekte, forældede eller lignende.
Du kan endvidere anmode om, at behandlingen af dine personoplysninger begrænses. Udøvelse af visse rettigheder som f.eks. sletning kræver, at konkrete betingelser i databeskyttelsesreglerne er opfyldt.
Hvis behandlingen af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke - herunder samtykke til at modtage markedsføring fra Spilnu.dk - kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os via ovenstående kontaktoplysninger.
Tilbagekaldelsen har dog ingen indflydelse på lovligheden af den behandling, der allerede har fundet sted på baggrund af dit samtykke, inden tilbagekaldelsen blev afgivet.
Dit samtykke til at modtage markedsføring kan du som udgangspunkt trække tilbage på følgende måder: 1) På din spilkonto under “Min profil”, herefter klik på “Ret Profil” og administrer dine samtykker; 2) Via det “afmelde link”, der er fremgår af vores e-mails; 3) Ved at sende en SMS til 1204 med “SN STOP”; 4) Ved at kontakte os via ovenstående kontaktoplysninger.”
6.3 Klagemuligheder
Hvis du er uenig eller utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på, kan du klage til os via ovenstående kontaktoplysninger. Hvis du er uenig eller utilfreds med den afgørelse, som vi træffer i sådan en klagesag - eller ønsker du ikke at klage til os - kan du i stedet rette henvendelse til Datatilsynet, via e-mail dt@datatilsynet.dk eller tlf. 33 19 32 00.