Ofte stillede spørgsmål

Generelt

  • Hvordan logger jeg på med NemID?
    Når du logger på din spillekonto med NemID vil du først blive spurgt om Bruger-ID og Adgangskode. Dit Bruger-ID vil typisk være dit CPR-nr, men kan være sat op til at være noget andet, alt afhængigt af hvad du besluttede at benytte, da du fik NemID. Din adgangskode er personlig og er ligeledes en du har valgt da du fik NemID. Efter du har indtastet Bruger-ID og adgangskode trykker du på knappen “Næste”, og vil så blive bedt om en specifik kode fra dit nøglekort. Når du har indtastet denne og trykket “Log på” er du klar til at spille.

    OBS: NemID er i princippet uafhængigt af Spilnu.dk, så når du begynder at skulle logge på med NemID, kan du ikke længere bruge dit Spilnu.dk brugernavn og adgangskode til at logge på. (Dog med undtagelse af spil på mobil og tablet, hvor du ikke kan logge på med NemID, men fortsat skal benytte det brugernavn og adgangskode du valgte, da du oprettede din profil.)
  • NemID virker ikke?
    Vi anbefaler, at du allerførst kontakter NemIDs kundeservice, da vi ikke direkte kan løse problemer med NemID platformen.
  • Hvordan ændrer jeg mine personlige informationer, som f.eks. e-mail, navn eller adresse?
    Hvis du flytter adresse eller lignende, kan du opdatere dine oplysninger ved at klikke på "Konto" og derefter "Min Konto", når du er logget ind.
  • Hvordan ændrer jeg min adgangskode?
    Når din konto er oprettet, kan du til enhver tid ændre din kode under "Konto", ”Min konto” og ”redigér adgangskode”.
  • Jeg har glemt mit kodeord, hvad gør jeg?
    Du kan få tilsendt en e-mail, som giver dig mulighed for at ændre din kode ved at klikke på "Log Ind" og herefter på "Glemt adgangskode".
  • Hvad betyder det, at jeg har en midlertidig konto?
    Alle har en midlertidig konto i begyndelsen. En midlertidig spillekonto eksisterer i maks en måned, derefter skal brugeren af kontoen være verificeret, det vil sige at profiloplysninger skal tjekkes i forhold til folkeregisteret. Stemmer disse ikke overens vil kontoen blive deaktiveret. På en midlertidig konto kan der maks indbetales DKK 10.000 og der kan først udbetales fra kontoen, når denne er verificeret.
  • Hvorfor skal jeg verificere min konto?
    Det er et lovkrav fra Spillemyndigheden (Afsnit 3.1.1), at vi registrerer alle brugere på Spilnu.dk og at vi efterfølgende kan dokumentere rigtigheden af oplysningerne, på den enkelte konto.
  • Kan jeg spille på mobil og tablet?
    Ja, det kan du godt. I browseren skal du blot gå til www.Spilnu.dk. Hvis du spiller på mobil eller tablet understøtter vi iOS version 6 og opefter (med den medfølgende browser, Safari) og Android 4.0 og opefter (her anbefales browseren Chrome). Pt. understøtter vi ikke Windows Phone. Det gælder dog kun vores egne spil og derfor ikke "Andre Spilleautomater" og "Casino" spil, da disse kræver Adobe Flash for at virke.

Ind- og Udbetalinger

  • Hvordan laver jeg en indbetaling?
    Under "Konto" kan du vælge “Indsæt penge på konto” og det beløb du ønsker at overføre til din spillekonto. Du kan bruge Dankort, Mastercard og alle typer VISA kort til at indsætte penge med, men vær opmærksom på at kortgebyr kan variere afhængig af typen af kort, du benytter.
    Gebyret er fastsat af din kortudsteder og ikke af Spilnu.dk.
  • Min indbetaling blev afvist af banken, men der er penge nok på min bankkonto?
    Du bedes henvende dig til din bank. En mulig forklaring er, at hvis du benytter dig af et betalingskort (F.eks. VISA/Dankort), har dette kort en hævegrænse som er uafhængig af hvor mange penge der er på din bankkonto. Når denne grænse er nået, vil banken afvise indbetalingen til Spilnu.dk. Denne grænse kan nulstilles hos din bank. Husk at gøre banken opmærksom på, at det er VISA delen af kortet, de skal undersøge.
  • Hvorfor benyttes Nemkonto til udbetalinger?
    Vi udbetaler altid til Nemkonto, da dette er med til at sikre, at pengene overføres til den rigtige persons konto. Nemkonto findes ud fra det CPR-nr, du har registreret på din spillekonto. Systemet er lige så sikkert, som når det offentlige skal udbetale ydelser eller overskydende skat m.m. Har du flere konti eller har du skiftet bank, kan du tjekke hvilken konto, der er registreret som din Nemkonto under selvbetjeningen på www.nemkonto.dk.
  • Hvor lang tid går der, før pengene er på min bankkonto?
    Som udgangspunkt tager en udbetaling 1-2 bankdage, før pengene står på din Nemkonto. Når man foretager en udbetaling til Nemkonto, skal udbetalingen (per lovkrav) manuelt godkendes, dette gøres hver (hverdags) morgen. Herefter udbetales pengene fra vores bank. De skal dernæst igennem KMDs Nemkonto database og administreres her af Nets/Teller. Derefter ankommer pengene i din bank, som så står for at fordele dem ind på den korrekte konto hos dem.
  • Hvor meget kan jeg udbetale af gangen?
    Der er ingen grænse for hvor store summer, du kan få udbetalt fra os. Skulle du være heldig at vinde en jackpot på f.eks. 250.000 kr kan du sagtens få alle pengene udbetalt på en gang. Som altid skal du være opmærksom på, at pengene vil blive udbetalt til din NemKonto, og at der går 1-2 bankdage fra du beder om udbetalingen, til pengene er på din Nemkonto.
  • Skal jeg betale skat af mine udbetalte gevinster?
    Nej, der er allerede betalt skat af pengene, du har vundet, så gevinsten er skattefri.

Bonusser

  • Jeg er blevet tilbudt en bonus, hvordan får jeg fat i den?
    Klik på "Konto" øverst på siden. Under “Min konto” skal du vælge “Indløs bonus” og indtaste den bonuskode, du er blevet tilsendt eller har set på TV. Vær opmærksom på at nogle bonusser du ser på f.eks. TV kun gælder ved oprettelsen af en ny konto, så hvis du allerede har en konto, vil du ikke kunne gøre brug af dem.
  • Hvad betyder omsætning/gennemspilning ifbm bonuser?
    I udgangspunktet har alle vores bonusser et omsætningskrav på 5 gange gennemspilning af bonus samt indskud, som skal opfyldes, inden der kan foretages en udbetaling af eventuelle gevinster fra kontoen. Det betyder, at hvis du eksempelvis er blevet tilbudt 100 kr indbetalingsbonus, hvor du selv skal sætte 100 kr ind for at modtage bonussen, så er det både de 100 bonuskroner og dit indskud på 100 kr, der skal gennemspilles 5 gange. Det vil sige, at du skal omsætte for 1.000 kr (100 + 100 x 5) på spillene inden du kan få udbetalt penge fra din spillekonto. Det betyder IKKE, at du skal spille 1.000 kr op. Hver gang du spiller for et beløb på et spil, så tæller det til omsætningen. Det vil sige, at hvis du spiller for 1 kr på et spin og vinder 5 kr, som du efterfølgende spiller for, så har du allerede haft en omsætning på 6 kr for den ene krone, som du startede med. Du kan derfor sagtens lave en omsætning på 1.000 kr, uden at skulle sætte yderligere penge ind på din konto, selvfølgelig afhængig af hvor heldig/uheldig du er på spillene. Der kan være afvigelser fra denne generelle bonusregel, så læs altid de regler og vilkår der gælder for den individuelle bonus, inden du accepterer den.
  • Kan jeg slette en aktiv bonus fra min konto, før jeg er færdig med at gennemspille den?
    Ja, men du skal være opmærksom på, at hvis du vælger at gøre dette, vil du miste både bonuspengene, du fik af os, og alle gevinster vundet med bonuspengene.

Spilleautomater

  • Jeg er i tvivl om, hvordan en spilleautomat fungerer?
    Der findes en spillevejledning til hver spilleautomat. Du kan finde spillevejledningerne i hvert spil under ”Spilleautomater” i topmenuen.
  • Mit spil vil ikke starte?
    Din computer skal være sat korrekt op før at vores spil kan afvikles. Flere af vores spil kræver, at du har Java eller Flash installeret for at blive afviklet. Du kan installere Java på din computer på www.java.com. Du kan installere Flash player på http://get.adobe.com/flashplayer/. Vi henviser også til at du opdaterer din internet browser til den nyeste version. Vi anbefaler, at du benytter den nyeste udgave af Internet Explorer, Google Chrome eller Mozilla Firefox. Sørg desuden for at der gives tilladelse til at køre plugins fra Spilnu.dk i browseren.
  • Hvor stor er chancen for at vinde i spillene?
    Chancerne for at vinde er baseret på rent held og uheld. Alle kunder har de samme forudsætninger for at vinde, da automaternes udkom er baseret på ren tilfældighed. Det vil sige, at din vinderchance er den samme for hver øre du spiller for, uanset indsats. Dog er det muligt at forøge ens vinderchancer (per spin) i forhold til Jackpots, da chancen for at vinde Jackpots stiger proportionalt med størrelsen på éns indsats i spillet.
  • Hvorfor skal jeg sætte penge ind på den enkelte automat?
    Det er der 2 gode grunde til; for det første betyder det, at du har bedre styr på hvor mange penge, du har spillet på automaten, da du aktivt skal indsætte flere penge i automaten, hvis du kommer til at spille din første indsats op. For det andet er det også den måde, det foregår på, hvis du spiller på en fysisk automat nede i din lokale spillehal. Så oplevelsen er næsten den samme, du behøver bare ikke forlade sofaen!
  • Hvordan ændrer jeg min indsats per runde i spillene?
    I de fleste af vores spil kan du ændre din spilleindsats pr. runde ved at trykke på tandhjulet inde i spillet og ændre på niveauet du spiller på. Nogle spil vil bede dig fastsætte en indsatsstørrelse ved start af spillet. I disse kan du ikke ændre indsatsen undervejs. Du vil altid kunne se din totale indsats i spilleautomatens display. Du kan læse mere om linjer og indsatser i spillevejledningen til hvert enkelt spil.
  • Kan man spille flere automater af gangen?
    Ja, det kan du. Over hvert spil, finder du et lille faneblad med teksten ”Start flere”. Klik på dette, og du kan vælge endnu et spil. Skift mellem spillene ved at klikke på fanebladene. Dine faneblade vil blinke, hvis der sker noget i det pågældende spil. Hvis en automat er sat på auto, vil du også kunne se et grønt “A” på fanen. Når det er væk, er automaten stoppet.
  • Kan jeg fortsætte mit spil senere, hvis jeg tager en pause?
    Ja, hos Spilnu.dk fungerer automaterne lidt ligesom i din lokale spillehal, hvor der kan være flere automater med det samme spil. Det enkelte spil på Spilnu.dk har mange forskellige automatID’er, så du vil altid være den eneste, der spiller på lige præcis dit automatID, selvom der kan være mange, der spiller på det samme spil samtidig.

    Du har brugsretten til alle de automatID’er, du har spillet på i 48 timer, fra du stopper med at spille. Det vil sige, at alle dine spilleautomater gemmes i 48 timer, inden de frigives til andre brugere af Spilnu.dk. Du finder dine gemte spil i spilvinduet ved at trykke på “Start flere” og herefter kan “Gemte Spil” ses i højre hjørne af vinduet (såfremt du har nogle spil gemt). Herudover kan du også finde dine gemte spil under "Konto" på hjemmesiden. Når du trykker på “vis gemte”, vil du få en oversigt over alle dine gemte spil, hvornår din “brugsret” til automaten udløber, hvis du ikke begynder at spille på den igen, og du kan også se hvilket automatID du spiller på. Er du blevet træt af en specifik automat kan du også vælge at frigive den til andre brugere før de 48 timer er gået.

    Vær opmærksom på, at du maks kan have 50 gemte automater ad gangen og at du maks kan frigive 100 automater pr. 7 døgn.
  • Hvorfor kan jeg ikke frigive mine automater?
    Vi har indført en maks grænse for antallet af automater, man kan frigive per uge, da vi derved mener at kunne give alle brugere en mere fair fordeling og vinderchance. Du kan maks have 50 gemte automater ad gangen og maks frigive 100 automater pr. 7 døgn. Du kan fortsat spille på dine gemte automater, og ubrugte automater frigives som altid automatisk efter 48 timer.
  • Kan jeg prøve spillene gratis inden jeg indbetaler?
    Nej, ikke på nuværende tidspunkt (men det er noget, vi overvejer). Du kan dog spille for meget få øre pr. indsats i vores automater. F.eks. kan du spille for helt ned til 16 øre pr. spin på vores populære Diamond Express og helt ned til 1 øre pr. spin på Pie Rats.
  • Hvad betyder udbetalingsprocent?
    Udbetalingsprocenten er den teoretiske procentdel, af det du spiller for, som du får igen når du spiller. At udbetalingsprocenten er teoretisk betyder, at automaterne nogle gange vil ligge langt over, f.eks. når der lige er blevet vundet en jackpot eller en anden stor præmie, og andre gange måske under, men baseret på utallige spillerunder over meget lang tid vil udbetalingsprocenten for den enkelte spillemaskine være den oplyste %-del. Udbetalingsprocenten kan findes under spillevejledningen for hver enkelte maskine.

Sikkerhed

  • Er det sikkert at spille på Spilnu.dk?
    Ja, selvfølgelig. Din sikkerhed bliver højt prioriteret på Spilnu.dk, så du kan føle dig tryg i forbindelse med indbetaling og udbetaling af dine penge. Spilnu.dk har valgt at integrere NemID for at sikre, at ingen andre end dig selv kan logge på din konto.
    Spilnu.dk er godkendt af de danske spillemyndigheder, som varetager en løbende overvågning af siden for at sikre at sikkerheden altid er i orden.
  • Hvorfor skal jeg bruge NemID til at logge ind?
    Det er et lovkrav fra Spillemyndigheden (Afsnit 3.1.3), at sikkerhedsniveauet på login skal være svarende til eller højere end OCES-standarden. NemID opfylder dette krav, og er derfor blevet valgt som Spilnu.dk's login service.

    Du skal dog være opmærksom på, at hvis du spiller fra en mobil eller tablet, kan du ikke logge på med NemID, men skal benytte det brugernavn og adgangskode, du valgte, da du oprettede din spillekonto.

Ansvarligt spil

  • Hvordan laver jeg en indbetalingsgrænse
    Klik på "Konto" i øverste højre hjørne og derefter “Min konto”. Her kan du vælge “Sæt indbetalingsgrænser” og derefter bestemme, om du vil have en daglig, ugentlig eller månedlig indbetalingsgrænse. Din indbetalingsgrænse vil træde i kraft med det samme, når du laver den, og hvis du senere skulle vælge at sænke den. Ønsker du derimod at hæve eller helt fjerne en eksisterende indbetalingsgrænse, vil der gå 24 timer før ændringen træder i kraft, så du har mulighed for at fortryde din beslutning.
    Vær opmærksom på, at begrænsningerne gælder for indeværende døgn, uge eller måned.
  • Jeg vil gerne lukke/slette min konto
    Du kan lukke/slette din konto ved at trykke på "Konto" -> "Min konto" og nederst på siden vælge "Spær spilkonto" eller "Slet spilkonto". Vær opmærksom på, at hvis du vælger at spærre din konto, er det, grundet lovkrav, ikke muligt at fjerne spærringen før tid. Ved endegyldig spærring skal der gå minimum et år, før du igen kan oprette en konto.
    Hvis du blot ønsker en kort pause fra siden, kan du under “Min konto” vælge “Kontonedkøling” og spærre din konto i de næste 24 timer.
  • Hvad gør jeg, hvis jeg bliver bange for at miste kontrollen over mit spilleforbrug?
    Det er meget vigtigt for os, at vores brugere er trygge og glade for at spille hos os.
    Vi støtter derfor ansvarligt spil og gør meget for at vores brugere ikke skal komme ud i et misbrug. Føler du, at dit spil er ved at tage overhånd, kan du tage en test på vores side, for at kortlægge dit spilforbrug.

Fejl og fejlkoder

  • Hvad er fejlkode 700 og 718?
    Fejlkode 700 (og 718) skyldes et forbindelsesproblem mellem din computer og vores servere. Den oftest forekommende forklaring er at du har mobilt bredbånd eller en ustabil internet forbindelse. Vores automater kræver en konstant forbindelse til serveren for at kunne afvikle spillene og samtidig sikre kredits m.m. bedst muligt, hvis der opstår fejl. Hvis du benytter trådløst net eller mobilt bredbånd, kan du prøve at spille via kablet net og se om det hjælper på dit problem.
    Spiller du på mobilsiden, kan du prøve at skifte mellem 3G/4G og Wi-Fi.
    Fortsætter problemet her, bør du kontakte din internetudbyder for mere direkte hjælp.
  • Der opstod en fejl i spillet og jeg tror, jeg gik glip af min gevinst
    Din gevinst er med stor sandsynlighed blevet udbetalt korrekt, selvom der opstod en fejl. Under "Konto" -> “Min konto” -> “Kontobevægelser” kan du se at pengene i spilleautomaten er tilbageført til spillekontoen inkl. gevinster. Hvis du ønsker oplyst, hvilken gevinst der blev vundet, kan du kontakte support med ID på automaten og tidspunkt for hændelsen.
  • Mine spil hakker/kører dårligt efter den nye chat er kommet på siden. Hvad kan jeg gøre?
    I chatten kan der klikkes på menu (de tre streger) og der vælges indstillinger. Her kan der fjernes flueben i "Animationer". Dette bør mindske chattens ressourcebrug og hjælpe på hakkende spil. Det kan også prøves at lukke chatten helt eller spille på færre spil ad gangen.

44 40 04 76

Telefontid i dag

11:00 - 21:00

Telefontider

I dag torsdag: 11:00 - 21:00
Fredag 23/2: 11:00 - 21:00
Lørdag 24/2: 15:00 - 21:00
Søndag 25/2: 15:00 - 21:00
Mandag 26/2: 11:00 - 21:00
Tirsdag 27/2: 11:00 - 13:00
Onsdag 28/2: 11:00 - 21:00
Torsdag 1/3: 11:00 - 21:00
Fredag 2/3: 11:00 - 21:00
Lørdag 3/3: 15:00 - 21:00
Spilnu.dk A/S
Lauritzens Plads 1
9000 Aalborg, Danmark
CVR: 33960476