Spilnu.dk støtter LykkeLiga med 121.000 kr.

Traditionen tro samler vi hvert år penge ind til velgørenhed på en helt særlig måde. Vi har nemlig de seneste år udfordret sportsstjerner til at yde deres bedste i den gode sags tjeneste. I år var det Stine Rex, ekstremløberen, som skulle tage udfordringen op.

Stine Rex’ udfordring lød på, at hun skulle tage så mange maverulninger i træk, så donerer Spilnu.dk 500 kr. pr. maverulning. Og med fantastiske 242 maverulninger på kun 9 minutter og 30 sekunder, går der hele 121.000 kr. til et godt formål.

På vores Facebookside kunne man efterfølgende stemme om, hvilken dansk organisation, som støtter udsatte børn og unge, som skulle modtage pengene. LykkeLiga var nomineret med Børnecancerfonden og Team Fred, hvor de vandt afstemningen med over 50% af stemmerne.

I går havde vi så den store fornøjelse at overrække en donation på hele 121.000 kr. til LykkeLiga.

Det var en meget stolt Lykkeleder, som tog imod donationen:

“Vi kan slet ikke få armene ned over, at vi er så heldige at modtage den vanvittige flotte donation fra Spilnu.dk. Beløbet skal ubeskåret gå til at skabe endnu mere lykke blandt vores håndboldspillere, og vi glæder os til at kunne give dem en fantastisk oplevelse til Danmarks LykkeLigste Sæsonfinale, nemlig LykkeCup"

Vi fik os en dejlig snak med nogle af spillerne fra LykkeLigas håndboldklub.

Mary, håndboldspiller hos LykkeLiga

“Det er dejligt, at gå til håndbold, fordi man lærer noget, om at spille spillet og jeg får lov til at løbe rundt og være mig selv. Og så får vi lov til at skyde bolden, lige så tosset vi vil.”

Jakob, anfører på håndboldholdet, LykkeLiga

“Det bedste ved at stå ved LykkeLiga, det er, at vores bane er mega sjov. Og så er det nogle rigtigt gode hold, vi har.”

LykkeLiga er et positivt fællesskab for børn med udviklingshandicaps og deres familier. Organisationen styres blandt andet af 257 frivillige trænere, hvor der er hele 557 spillere på 37 hold rundt i hele Danmark, hvor der blandt andet også er etableret hold på Færøerne og på Grønland.

Vi er utroligt stolte over at være med til at støtte en forening, som betyder så meget for børnene og deres forældre.

• velgørenhed