Spilnu.dk støtter Danske Hospitalsklovne med 77.500 kr.

I februar 2018 tog Spilnu.dk ud til Gigantium Isarena i Aalborg for at udfordre Aalborg Pirates ishockeyspiller, Mikkel Højbjerg. Udfordringen lød på, at pr. km/t Mikkel kunne skyde en puck afsted, vil Spilnu.dk støtte en organisation som laver velgørende arbejde for udsatte børn og unge i Danmark med 500 kr.

Mikkel skød pucken afsted med hele 155 km/t, hvilket gav en donation på 77.500 kr. Hvilken organisation som skulle have overrakt donationen besluttede vores brugere, hvor der først blev nomineret 5 organisationer, som skulle gå videre til den afgørende afstemning. De nominerede organisationer var: BHOV, Min prinsesse drøm, Julemærkefonden, Cool East og Danske Hospitalsklovne. Med hele 28% af brugernes stemmer skal Danske Hospitalsklovne modtage checken på 77.500 kr.

D. 13. marts overrakte vi checken på 77.500 kr. til Danske Hospitalsklovne. Hospitalsklovnen Luici var meget taknemmelig, og han vil gerne sige stort tak til alle dem, som stemte på Danske Hospitalsklovne! Her hos Spilnu.dk har vi stor respekt for det arbejde Luici og hans kollegaer udfører, og vi er super glade for, at vores brugere gav os muligheden for at støtte deres formidable arbejde. Klovnene når nemlig omkring halvdelen af alle indlagte børn og vi håber, at bidraget kan hjælpe dem med at nå flere.

På billedet ses Mads Peter Veiby og Hospitalsklovnen Luici med checken på 77.500 kr.

• velgørenhed